Unavené a bolavé nohy? Zbytečně | Domácnost | Trendy zdraví

Hlavní strana » Domácnost » Článek

Unavené a bolavé nohy? Zbytečně

23. 10. 2014

Máte často nateklé a bolavé nohy? Není divu, nohy jsou totiž nejvíce namáhavou končetinou v našem těle. Průměrný člověk obejde během svého života dvakrát zeměkouli. Měli byste se proto o své nohy naučit dobře starat. Poradíme vám, jak efektivně zmírnit nepříjemné bolesti a únavu chodidel.

Správné obutí je základ

Jednou z nejčastějších příčin bolavých nohou je špatná obuv. V botách jsme většinu dne a měly by nám tedy dokonale padnout. „Obuv si zkoušejte nejlépe ve stoje v odpoledních hodinách, kdy je noha trochu unavenější. Pro celodenní pohodlné nošení by boty měly mít pevný a zvýšený opatek a neměly by mít vyšší podpatek než 4 centimetry,“ říká Veronika Sajdoková ze společnosti CCC. „Pozor si dávejte také na balerínky, které se na první pohled zdají pohodlné. Při dlouhodobém nošení mají ale špatný vliv na klenbu nohy a na špatné držení těla,“ říká Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí. Na dlouhodobé nošení nejsou vhodné ani příliš špičaté boty, které nutí tělo se naklánět dopředu a veškerá váha tak spočívá na palci u nohy. To pak zapříčiňuje jeho bolestivé vybočení. Malý tip: Máte-li bolavé a unavené nohy po celém dni, tak rychlý a účinný tip je zvednout je vzhůru a opřít si je o zeď nebo položit na stůl. Otok pak rychleji mizí.

Zkuste chodit naboso

„Doma choďte naboso. Chodidla se během chůze dotýkají nerovnosti země a tím se zároveň masírují a aktivují svaly, které v obuvi nepoužíváme,“ říká Veronika Sajdoková z CCC. První pomoc na unavené a oteklé nohy je také vhodná koupel. V tomto případě platí pořekadlo: sůl nad zlato, protože sůl udělá s unavenými končetinami hotové zázraky. Vezměte ve spíži kilo kuchyňské soli. Tu rozpusťte ve vodě, do které ponoříte chodidla. Sůl dopřeje nohám opravdovou úlevu. Dobré účinky má také koupel z odvaru kaštanů, která dodá chodidlům pocit lehkosti a zlepšuje krevní oběh. Účinnou prevencí proti bolestem nohou je pravidelná chůze v kvalitních botách. Dobrý cvik na procvičení prstů a svalstva je sbírat nohou ze země předměty jako jsou tužka a pero. Na procvičení plosek nohou je dobré stoupat na gelový míček.


publikováno: 23. 10. 2014, v rubrice Domácnost
Štítky: boty, nohy

Další články v rubrice Domácnost:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+