Značka Jar je na trhu už od roku 1960 | Domácnost | Trendy zdraví

Hlavní strana » Domácnost » Článek

Značka Jar je na trhu už od roku 1960

27. 1. 2020

Poprvé si mohly české hospodyňky zakoupit tekutý mycí přípravek Jar v roce 1960, takže slaví už 60. výročí na trhu.. Jednalo se tehdy o přelomový vynález, který výrazně usnadnil domácí práce. Do té doby se k mytí nádobí používala soda, písek, ocet nebo citron.

Jak vše začalo?

„Na přípravě Jaru v Rakoně pracovali od roku 1955, přičemž nalezení toho nejlepšího složení trvalo 2 roky. Bylo otestováno mnoho verzí, až konečně výzkumný tým našel tu ideální! Najednou stačila jen jedna lžíce mycího prostředku na 5 litrů horké vody, a dokud byla zřetelná pěna, mycí účinek fungoval,“ popisuje první okamžiky nového mycího prostředku Petr Nejman, který pracoval v Rakoně od roku 1959.

Dnes je účinnější

Během své existence prošel Jar mnoha inovacemi a změnami složení, aby vyhovoval požadavkům zákazníků na účinnost i vůni. Díky novým technologiím a mnohem pokročilejšímu systému povrchově aktivních látek P&G dnes vyrábí mycí prostředek, který vydrží 5× déle než původní produkt. Současný Jar odstraňuje mastnotu neporovnatelně rychleji oproti starému. Pro spotřebitele je toto velmi důležité, protože i jejich život zrychlil.

Moderní design

Tvar lahve byl také pravidelně inovován s důrazem na funkčnost a nejmodernější design. Nejprve se Jar prodával ve skle, od roku 1965 v lahvích z PVC folie a od roku 1974 v plastových lahvích HDPE. Vývoj dospěl až k dnešním 100% recyklovatelným lahvím a lahvi Jar Ocean Plastics, která je částečně vyrobená z plážového plastového odpadu.

Pomáhá už třetí generaci spotřebitelů

„Jar je už po 3 generace důvěryhodnou značkou, která perfektně zapadá do mise společnosti Procter & Gamble – usnadňovat lidem život a přinášet pro ně změnu. Jsme hrdí, že tato značka, která se stala synonymem pro mycí prostředky, patří do našeho portfolia. Za svůj život už Jar stihl udělat radost mnoha lidem a věříme, že bude stále tak oblíbený jako dosud,“ oceňuje význam Jaru Zdeněk Řiháček, Country Manager Procter & Gamble. V roce 2008 byly pod značkou Jar uvedeny na trh i tablety do myček na nádobí.

Letošních oslav Jaru se účastní i spisovatelka Halina Pawlowská: „Jar mě provází celým mým životem. Jsme vlastně skoro stejně staří a pamatuji si, že když jsem mamince pomáhala s domácími pracemi, Jar byl vždy u toho. Stejně tak když jsem si pak zařídila vlastní domácnost a měla jsem malé děti, vždy jsem sáhla po Jaru jako užitečném pomocníkovi. I dnes, kdy bydlím společně s rodinami mých dětí, stále má Jar v naší kuchyni svoje nezastupitelné místo. Chtěla bych mu proto popřát, aby i nadále splňoval požadavky českých spotřebitelů a usnadňoval jim domácí práce.“

Retro lahve

Aby všichni spotřebitelé mohli oslavit 60. výročí společně s Jarem, uvedl výrobce Jaru společnost Procter & Gamble limitovanou edici retro lahvi, kterou právě naleznete v obchodech.


publikováno: 27. 1. 2020, v rubrice Domácnost
Štítky: drogerie, hygiena, nádobí

Další články v rubrice Domácnost:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+