Češky na sobě vidí v zrcadle hlavně nedostatky | Kosmetika | Trendy zdraví

Hlavní strana » Kosmetika » Článek

Češky na sobě vidí v zrcadle hlavně nedostatky

7. 5. 2014

Celosvětový průzkum Zrcadla (v originále Mirrors), který v několika zemích realizovala kosmetická značka Dove, ukázal na komplikovaný vztah žen ke svému odrazu v zrcadle. A Češky nejsou oproti světu žádnou výjimkou. Pouze jedna z deseti tuzemských žen je spokojená s tím, co v zrcadle vidí. Skoro polovina Češek se v odrazu vnímá jako příliš silná (ve světě pouze 38 % žen), či unavené (36 %). Nezdá se nám, jak vypadáme celkově (34 %), nebo se nám nelíbí naše oblečení (11 %).

Jsme skeptické a hledáme na sobě negativa

Do zrcadla se díváme s obavami a už dopředu hledáme to, co se nám na sobě nelíbí. Není náhodou, že dokonce 6 žen z 10 použije negativně zabarvené slovo, pokud má popsat svůj odraz v zrcadle. Nejčastěji uslyšíte, že o sobě žena při pohledu do zrcadla mluví jako o příliš unavené, nebo že si připadá neatraktivně. 27 % Češek uvedlo, že při pohledu do zrcadla volí negativně zabarvené slovo, dokonce 16 % českých žen cítí smutek. Na 13 % žen ve zbytku světa padne při pohledu na svůj odraz úzkost. V tom se výrazně lišíme, neboť tyto pocity přepadají naštěstí pouze 3 % Češek. Jen necelá desetina z nás by však řekla, že je spokojená se svým tělem.

Proč se tedy na sebe koukáme?

Nejčastějším důvodem, je úprava vlasů (86 %) a celková kontrola našeho vzhledu (76 %). V tom jsme o něco důslednější než ostatní ženy, naopak pouze desetina z nás si chce jen připomenout, jak dobře vypadá. To naopak dokáže 22 % procent žen ve zbytku světa.

„Ženy si musí uvědomit, jak jsou krásné. V zrcadle leckdy vidí toho nejhoršího kritika jejich vzhledu, ve skutečnosti se v něm však pouze odráží jejich nedostatečné sebevědomí. Jen zdravě sebevědomá žena je schopna vidět svou krásu,“ vysvětluje psychoterapeutka Karin Řeháková, která spolupracuje se značkou Dove. „Důvodů, proč tolik žen na světě ztrácí sebejistotu je mnoho. Lidé si však neuvědomují, že pošlapat sebevědomí nám může i docela nevinná poznámka rodičů, či kamarádů na náš vzhled,“ dodává Karin Řeháková.

Zrcadlo, zrcadlo, pověz mi…

Češky stráví díváním se do zrcadla v průměru 34 minut denně, což je oproti zbytku světa o 16 minut méně. Ráno se prohlížíme 8 minut, večer před spaním pak 6 minut. Největší kontrola však probíhá před tím, než si večer vyrazíme za zábavou (skoro 20 minut – to je oproti celosvětovému průměru nejdelší doba). Do zrcadla se koukáme v průměru 5krát za den (ženy ve světě věnují zrcadlům o jeden pohled denně více, Brazilky dokonce o 3 pohledy více).

Češky jsou nejvynalézavější ve vyhledávání odrazů mimo zrcadlo

Když zrovna není po ruce žádné zrcadlo, dokážeme si poměrně rychle najít náhradu. V tom jsme nejvynalézavější na světě! Skoro ¾ českých dívek a žen se nezapomene prohlédnout v odrazu, který vidí ve výlohách obchodů, 64 % z nás se také stihne upravit třeba cestou do práce ještě ve výtahu, který má zrcadlo. Češky také vynikají tím, že jako jedny z mála objevily kouzlo odrazu slunečních brýlí ostatních lidí (20 % oproti světu 8 %).

Co děláme před zrcadlem?

Nejčastěji zatahujeme bříško (21 %) a zkoumáme, jak vypadáme zezadu (18%) nebo si zkoušíme nejrůznější úsměvy a obličeje (15 %). Některé z nás cvičí, mluví nebo zatínají svaly. Je toho poměrně hodně, ale upřímně se na sebe usmát, protože se nám líbí, co vidíme? V tom za ostatními dosti pokulháváme. Oproti Mexičankám (38 %) to dokáže pouze necelá pětina z nás. Celkově se na sebe dokáže do zrcadla upřímně usmát 28 % žen. Máme tedy opravdu ještě hodně co dohánět.

Průzkum Zrcadla (v originále Mirrors) byl zadán agentuře Edelman Berland v prosinci 2013 a probíhal v těchto zemích: Spojené státy americké, Kanada, Mexiko, Brazílie, Argentina, Velká Británie, Německo, Itálie, Indie, Čína, Thajsko, Filipíny, Saudská Arábie, Jihoafrická republika, Indonésie, Francie. Celkem bylo osloveno 7963 respondentek ve věku 18 – 64 let. Doplňující průzkum v České republice proběhl v dubnu 2014, dotázáno bylo 507 respondentek.


publikováno: 7. 5. 2014, v rubrice Kosmetika
Štítky: akce, drogerie, komunikace, koupelna, krása, únava

Další články v rubrice Kosmetika:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+