Češky se příliš kritizují, tvrdí průzkum Dove | Kosmetika | Trendy zdraví

Hlavní strana » Kosmetika » Článek

Češky se příliš kritizují, tvrdí průzkum Dove

2. 10. 2013

Kosmetická značka Dove si vzala pod drobnohled sebevědomí českých žen. Průzkum Pravda o kráse se realizoval v průběhu letošního června a odkryl naše slabiny. Jsme krásné, ale přespříliš se kritizujeme. Paradoxně si ale většina z nás (70 %) všimla, že ženy svou krásu prostě nevidí. Poselství Dove je proto jasné! Objevte svou krásu a radujte se z ní! Podle výsledků globálního průzkumu, který Dove představil v březnu tohoto roku, pouze 4 % žen na světě o sobě dokáží říci, že jsou krásné. Jak na otázku hodnocení svého vzhledu odpovídaly Češky? Ty se zdráhají mnohem více prohlásit, že jsou krásné. Pouhé 1 % žen v Čechách se tak hodnotí. I v Čechách platí pravidlo, že ženy jsou samy sobě největšími kritiky, což potvrdilo celých 52 procent žen.

Mohly by vypadat lépe, ale nic pro to nedělají

Zajímavý je především fakt, že téměř polovina žen přiznává, že může vypadat lépe, ale často pro to nic neudělá. Pouze 4 ženy z 10 jsou spokojeny s tím, jak o sebe pečují. Zajímavostí je, že se naše spokojenost během života mění, respektive vlní. A jak? Nejspokojenější jsme v mládí, pak máme chvíli pauzu, kdy se staráme spíše o ostatní a později se zase vracíme samy k sobě.

Třicet minut denně

Češky se věnují péči o sebe nejčastěji půl hodiny denně. Třetina pak tráví v koupelně 10 – 20 minut a to je doba včetně líčení! Pokud o sebe pečujete ještě méně času, patřite do čtvrtiny žen, která péčí o sebe tráví méně než 10 minut denně. Co myslíte, nezasoužilo by si naše tělo více? Z průzkumu Pravda o kráse také vyšlo, že nejvíce o sebe pečujeme v mládí (18 – 24 let), kdy strávíme před zrcadlem 45 minut každý den. Více než polovina žen (55 %) tak vidí souvislost mezi péčí o sebe a tím, jak se cítíme. Necelá polovina (43 %) se pak z péče o svůj vzhled přímo raduje! A jak jste na tom vy?


publikováno: 2. 10. 2013, v rubrice Kosmetika
Štítky: krása, průzkum

Další články v rubrice Kosmetika:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+