Padání vlasů při dietě | Poradna | Trendy zdraví


Poradna


↑ skryj ↑

Padání vlasů při dietě

Otázka:

Dobrý den, od ledna jsem se dala na zdravou výživu. Od té doby mám problémy s vlasy. Začaly mi padat a lámat se. Nevím co mám použít, aby se to dalo zase do normálu. Děkuji za odpověď. Ivana L.

Odpověď:

Dobrý den Ivano, problém zvýšeného vypadávání či lámavosti vlasů může mít mnoho příčin. Může být zapříčiněno nedostatečnou výživou (např. nedostatkem některých vitaminů a minerálních látek), ale také může jít o projev nějakého vážnějšího zdravotního problému, hormonálních změn, užívání nových léků nebo zvýšeného stresového zatížení organismu apod. Vzhledem k tomu, že uvádíte změnu stravování, zabývejme se touto možností. Rozhodně je správné, že se svou stravou zabýváte a snažíte se dát svému tělu vše potřebné. Často se ale stane, že určitým omezením potravin vypadnou z jídelníčku některé živiny, a to se pak může projevit drobnými potížemi jako je zhoršení kvality kůže a vlasů, častější únava, afty v ústech, zvýšená náchylnost k nachlazení apod. Abyste se tomuto vyhnula, snažte se do svého jídelníčku zařadit alespoň dvě porce mléčných výrobků, tři porce zeleniny a dvě porce ovoce, tři porce ideálně celozrnných obilovin/pečiva a alespoň jednu porce masa/ryb/vajec denně. Ořechy, semena, tučné ryby a rostlinné oleje potom zajistí potřebné množství vhodných tuků. Pro správnou výživu pokožky a jejích adnex (tedy i vlasů) je třeba dostatečný příjem aminokyselin (složek bílkovin), hlavně těch s obsahem síry. Mezi bohaté zdroje bílkovin řadíme libové maso, ryby, vejce, luštěniny a mléčné výrobky (zejména tvarohy a sýry). Více sirných aminokyselin se nachází v živočišných bílkovinách. Mezi nejdůležitější vitaminy, které jsou důležité pro tvorbu vlasů, se řadí vitaminy skupiny B – zejména vitamin B6, kyselina pantotenová a biotin (obsaženy nejvíce ve vejcích, mase, luštěninách, semenech). Z minerálních látek pak jde o vápník (mléčné výrobky), hořčík (celozrnné obiloviny a zelenina) a zinek (semena, maso, mořské plody). Z uvedeného vyplývá, že strava musí být opravdu pestrá a zejména ženy by si měly dávat pozor na vynechávání kvalitních živočišných potravin z jídelníčku.

Mgr. Hana Sládková Kavínová, nutriční specialistka Kliniky GHC Praha
Zde můžete vložit vaši konkrétní otázku.
Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+