Přibývání na váze v klimakteriu | Poradna | Trendy zdraví


Poradna


↑ skryj ↑

Přibývání na váze v klimakteriu

Otázka:

Dobrý den, zajímalo by mě, jak účinně hubnout v období klimakteria bez jo-jo efektu. Děkuji. Jára K.

Odpověď:

V období klimakteria se dá hubnout bez jo-jo efektu stejně jako v jiných životních obdobích. Znamená to tedy nejen mít vyváženou stravu, rozdělenou do 5 dávek denně, tj. snídaně, dopolední svačina, oběd, odpolední svačina a večeře, ale zároveň si hlídat i energetický příjem a výdej. Důležité je dodržovat ve stravování a pitném režimu pravidelnost. Neměla by chybět ani aerobní fyzická aktivita, nejlépe v optimální tepové frekvenci důležité pro spalování tuků. Tato je vhodná alespoň 2–3× týdně, minimálně 30–50 minut vcelku. Jedině tak docílíte, že vám bude ubývat tuk a zároveň přibývat aktivní svalová hmota, která je pak schopna tuky spalovat a odbourávat. Dietní režimy, které nepodporují rozvoj svalové hmoty, nebo způsobují ještě navíc její výrazný úbytek (všechny druhy „hladovějících diet“) jo-jo efektu nezabrání, ale přímo jej vyvolávají.

MUDr. Pavel Turčan - odborný ženský lékař a sexuolog Centrum MEDIOL, s.r.o., Olomouc
Zde můžete vložit vaši konkrétní otázku.
Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+