Trhání zubů po chemoterapii | Poradna | Trendy zdraví


Poradna


↑ skryj ↑

Trhání zubů po chemoterapii

Otázka:

Dobrý den, jsem 1 rok po léčbě rakoviny prsu (operace, chemoterapie, ozařování) a mám dotaz, jestli není nebezpečné trhání zubů tak krátce po léčbě. Potřebuji si dát horní zuby do pořádku, vytrhat cca 8 zubů a dát protézu. Děkuji za odpověď. Marcela B.

Odpověď:

Vážená paní, vaše obavy vzhledem k trhání zubů jsou opravdu oprávněné. Jakékoli chirurgické zásahy do kosti se po ozařování nedoporučují po dobu minimálně dvou let. Riskantním se tento zákrok stává v důsledku sníženého hojení ran a kostní tkáně zejména. Doporučovala bych vám konzultovat s vaším ošetřujícím lékařem, který indikoval radioterapii a dokáže posoudit, jak byla cílena a tedy do jaké míry ovlivnila regenerační schopnost čelistních kostí. Eventuálně se obrátit na stomatologické pracoviště přilehlé k fakultní nemocnici, neboť zde řeší stomatologické pacienty s onkologickou anamnézou často, a dokáží tak fundovaně posoudit vaše požadavky na zubní ošetření.

MDDr. Velebilová Hana, Schill Dental Clinic
Zde můžete vložit vaši konkrétní otázku.
Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+