Přírodní léčba | Trendy zdraví

Hlavní strana » Přírodní léčba

Aktuálně

Proti bolesti zad pomůže i pravidelné protahování

17. 6. 2019

Myslíte si, že vás bolí záda, protože jste se moc prudce pohnuli, nebo třeba proto, že jste ráno neopatrně vstali z postele? Tak pozor, nešikovný a rychlý pohyb sice může být jednou z příčin bolesti, rozhodně ale není příčinou jedinou. Naše záda jsou komplexní mechanismus, a tak i problémy, které se k nim váží, bývají dost složité. Bolesti ovšem můžeme předcházet i pro nás zdánlivými maličkostmi, například tím, že budeme přemýšlet nad tím, jak chodíme nebo jak ráno vstáváme z postele.

více »

Další články

Kulturní odlišnosti spojené se smrkáním u nás a na Slovensku

19. 12. 2018

Přestože máme mnoho společného, některé věci nás odlišují. Třeba v případě nachlazení, kterým trpí děti v průměru osmkrát a dospělí čtyřikrát ročně. Jeho nejčastějším projevem je rýma a s ní spojené dobře známé smrkání. Jaké kulturní rozdíly v tomto ohledu mezi námi figurují? Slovákům obecně vadí smrkání víc než Čechům a současně se při smrkání na veřejnosti cítí častěji trapně. V Česku mají větší tendenci smrkání řešit ženy, zatímco na Slovensku to jsou muži. Na čem se však shodneme, je, že když lidé v našem okolí popotahují nosem, není to nic příjemného. Výzkum na toto téma realizovala společnost STEM/MARK pro značku Sinulan.


Nepodlehněte předvánočnímu stresu a shonu

14. 12. 2018

Posledních pár týdnů a dnů před Vánoci patří k nejnáročnějším v roce. Nákup dárků, celoroční hodnocení v práci a k tomu ještě pečení cukroví a úklid. Nelze se tak divit, že většina z nás má nervy na pochodu. Stres a napětí se podepisují nejen na náladě a výkonnosti, ale i mohou stát i za potížemi se spánkem.


Nejčastější škody, které zima páchá na našem těle

12. 12. 2018

Říká se, že chladné počasí je zdraví a životu mnohem nebezpečnější než horko. Zima je dlouhé a náročné období a při vzpomínce na loňské minusové teploty nás doslova mrazí. Nepříznivé podmínky zahrnují nejen nedostatek světla, vitaminů a s tím spojenou častou únavu, ale při častých přechodech ze zimy do přetopených místností a podcenění nízkých teplot se navíc velmi často setkáváme s nevyhnutelný­mi nachlazení­mi.


Máte oslabenou imunitu? Hrozí vám infekce močových cest

10. 12. 2018

Chladné období bývá pro náš imunitní systém zatěžkávací zkouškou. Vedle respiračních obtížích trápí populaci nejčastěji infekce močových cest. Zdravotní obtíže jsou asi to poslední, na co bychom v tomto hektickém období chtěli myslet.


Stačí vitaminy k posílení imunity?

10. 12. 2018

Imunita je pomyslnou bezpečnostní a úklidovou službou lidského těla. Rozpoznává cizorodé látky od vlastních, brání jejich vniknutí do organismu a v případě jejich průniku je likviduje. Zároveň zajišťuje odstraňování starých, poškozených a zmutovaných buněk. Správně fungující imunitní systém je zárukou, že v těle nebude nic, co tam nepatří. Imunita je synonymem odolnosti a obranyschopnosti.


Respirační onemocnění u dětí

6. 12. 2018

Podle statistik pediatrických ordinací se návštěvy malých pacientů z více jak jedné poloviny týkají nemocí dýchacích cest, nejčastěji se jedná o rýmu. Avšak i banální onemocnění může u dětí vést k nepříjemným až chronickým stavům. Nejvíce ohroženy jsou děti ve velkých městech s vyšší koncentrací smogu a v zimních měsících, kdy počet nemocných dramaticky narůstá.


Čeští školáci mají nedostatek vitaminu D

3. 12. 2018

Pod taktovkou požadavků ze stran rodičů i učitelů mohou čelit školáci vyšší míře stresu. A ten, jak známo, dětské imunitě příliš neprospívá. A když se k tomu přidá i sychravé počasí, je na virózu „zaděláno“. Nejpřirozenější obranou je samozřejmě pestrý jídelníček s dostatkem vitaminů a minerálů z čerstvého ovoce či zeleniny. Zapomínat by se nemělo zvláště na příjem vitaminu D, který má na obranyschopnost organismu významný vliv. Soustředění a paměť zase podpoří omega-3 mastné kyseliny.


Omega 3 ochrání naše srdce, mozek i zrak

26. 11. 2018

Zdravé srdce, stále živé vzpomínky a bystrý zrak by si přál každý z nás udržet co nejdéle. Co pro to můžeme udělat? Třeba mít dostatečný přísun omega-3 mastných kyselin. Jejich pozitivní účinky na náš organismus jsou dobře známé a probádané. Jenže nic není tak snadné, jak by se mohlo na první pohled zdát. Náš organismus si je totiž neumí vyrobit a z potravy jich získáváme příliš málo.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+