Jarní příliv energie | Přírodní léčba | Trendy zdraví


Jarní příliv energie

23. 5. 2019

Kvetoucí příroda, delší dny, sluníčko, kterého se nemůžeme nabažit… Přesto s tak kouzelným ročním obdobím bývá obvykle spojován pocit únavy. Co kdybyste se letos místo ní nechali unášet jarním přívalem energie? Inspirovat se můžete tipy, které se osvědčily nám.

Lákavá představa

Vzpomeňte si, s jakou chutí vstáváte o víkendu, když se těšíte na výlet či návštěvu. Ve všední dny nás nadšení i elán občas opouštějí. Zkuste si proto na každý den naplánovat něco, co vám opravdu zvedne náladu a kvůli čemu ráno snáze vyskočíte z postele. Může jít o drobnost, třeba snídani, na kterou se vám budou sbíhat sliny, večerní program s rodinou či přáteli nebo oblíbený film, který si večer s partnerem pustíte. Zpříjemněte si také povinnosti. Máte-li psa, nevenčete ho v polospánku před domem. Přivstaňte si a zajděte si na procházku do přírody nebo parku s výhledem na probouzející se město. I když se vám na první dobrou nebude příliš chtít, odměnou vám budou krásné scenérie i lepší kondice, nemluvě o spokojeném mazlíčkovi, který vám pak doma nezničí půlku botníku. Čekáte-li odpoledne na dítě, které musíte vyzvednout z kroužku, nebloumejte jen tak po městě. Domluvte se s kamarádkou, zajděte si na nehty nebo si v kavárně či parku přečtete kus oblíbené knížky. Zkrátka, užívejte si jaro od rána do večera.

Jarní hity

Spolehlivým zdrojem energie je hudba. Zpříjemní vám cestu do práce stejně jako úklid. Udělejte si radost, zapátrejte ve sbírkách a nachystejte si jarní mix novinek i těch nejoblíbenějších starých hitů, které vás zaručeně zvednou ze židle. Když máte možnost, klidně si cestou v autě zazpívejte nebo si při úklidu zatancujte. Možná si chvíli budete připadat jako v romantickém filmu nebo komedii, ale energii v sobě jistě rozproudíte. Stejným životabudičem je sport. Procházka cestou z/do práce nebo vyběhnutí schodů místo cesty výtahem patří k základům, pocit uspokojení jako po oblíbeném sportu po nich však nečekejte. Vytáhněte proto běžecké boty nebo tašku s výbavou do fitka a vyberte si alespoň dvakrát týdně lekci, která vás bude bavit a zároveň pomůže zlepšit vaši kondici.

Energie na talíři

Můžete si zasportovat a mít před sebou skvělý program, ale ruku na srdce – bez doplnění živin to nepůjde. Názory na to, jak často jíst, se různí. Stále však převažuje důraz na pravidelnou stravu představující pět až šest jídel denně, samozřejmě včetně svačinek. Důležité je, abyste měli nad jídlem kontrolu a nestávalo se vám, že místo oběda zhltnete později odpoledne několik čokoládových tyčinek a po vynechané večeři v noci vyjíte ledničku s pocitem, že si to po vyčerpávajícím dni zasloužíte. Ještě větším problémem než obědy a večeře, s nimiž často počítáme i v nabitém pracovním programu, bývají svačinky. Jde ale jen o návyk. Smíchat bílý jogurt s ovesnými vločkami a ovocem není nic, co by zabralo spoustu času. V nouzi se hodí třeba jen müsli tyčinka, ovocný salát nebo rajčata s mozzarellou.

Na jaře můžete pocítit únavu, kterou způsobí nedostatek železa. Krev pak dodává méně kyslíku buňkám, což může vést ke špatnému spalování cukrů a tuků. Tělo tak není schopné z nich získávat energii.Muži by měli denně přijmout 10 až 15 miligramů železa, zatím co ženy by měly doplňovat železo až do 18mg denně.

Nezapomínejte ani na pravidelný pitný režim. Nečekejte na léto a lahev s vodou si noste s sebou celoročně. Pokud je to pro vás povinnost, zpříjemněte si ji a pořiďte si některou z krásných lahví, třeba právě s jarním motivem.

https://floradix-zelezo.cz/…-zelezo-plus


publikováno: 23. 5. 2019, v rubrice Přírodní léčba
Štítky: byliny, prevence, únava

Další články v rubrice Přírodní léčba:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+