Nemůžete usnout a jste přes den unavení? | Přírodní léčba | Trendy zdraví


Nemůžete usnout a jste přes den unavení?

9. 11. 2015

Nemůžete v noci usnout, stále se převalujete a jakýkoliv zvuk vás okamžitě probudí? Pokud jste před spaním nevypili litr kávy, bude pravděpodobně problém v nedostatečné spánkové hygieně. „Spánek je nutný pro celkovou regeneraci těla i ducha. Jeho nedostatek nebo nízká kvalita mají za následek únavu, pokles rychlosti a přesnosti veškerých úkonů i zhoršení učení,“ říká Jakub Šoufek z Johann Malle a přináší tipy, jak vyzrát nad největšími prohřešky proti dobrému usínání a spánku.

Zaveďte si pravidelný režim

Nepravidelný režim je možná nejčastější příčinou nekvalitního spánku. Pokud jdete spát jednou v deset, podruhé ve dvě ráno a třetí den po půlnoci, tělo pak nemá šanci získat svůj rytmus a odmění se vám špatným usínáním, převalováním se na posteli a mělkým spánkem. Snažte se proto uléhat ke spánku přibližně ve stejný čas a pokud možno před půlnocí.

Vyhoďte proleželou matraci

Na nevhodné nebo proleželé matraci se tělo neuvolní. „Dobrá matrace je základem kvalitního odpočinku během spánku, protože se perfektně přizpůsobí tělu, dokonale rozloží jeho hmotnost, čímž zajistí anatomicky ideální polohu páteře pro uvolnění svalů, šlach i kloubů,“ říká Jakub Šoufek z Johann Malle. Pořiďte si proto kvalitní matraci, ideálně na míru vašim potřebám, uvolníte tím dokonale tělo a spánek bude kvalitnější.

Zklidněte se a uvolněte tělo

Pro rychlé usnutí a započetí kvalitního spánku je třeba se celkově zklidnit. Pokud až do poslední chvíle intenzivně pracujete či sledujete horor nebo si těsně před spánkem jdete zaběhat, pak nečekejte, že hned usnete a ráno se probudíte svěží. Alespoň hodinu před usnutím je dobré se postupně zklidnit a snažit se uvolnit. Můžete vyzkoušet třeba různá meditační cvičení.

Stáhněte si v ložnici topení

Každý si rád přitopí, zejména když je sychravo nebo zima. Dobrému spánku to však nepomáhá, proto je lépe zvolit v místnosti, ve které spíte, nižší teplotu. „Před ulehnutím je zároveň dobré vyvětrat. Doporučovaná teplota pro spaní je kolem osmnácti stupňů. S kvalitními pokrývkami by nikomu neměla vadit ani teplota pohybující se kolem šestnácti stupňů. Prospěje to vašemu spánku i celkovému zdraví,“ doporučuje Jakub Šoufek z Johann Malle.


publikováno: 9. 11. 2015, v rubrice Přírodní léčba
Štítky: bydlení, postel, spánek

Další články v rubrice Přírodní léčba:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+