Tipy na posilnění imunity v boji proti chřipce | Přírodní léčba | Trendy zdraví


Tipy na posilnění imunity v boji proti chřipce

10. 2. 2020

„Naslouchejte svému tělu a dopřejte si dostatečný spánek a odpočinek. Tělu chybí sluneční paprsky, ze kterých by čerpalo energii, dopřejte mu je tedy kvalitním spánkem, stravou a pozitivním náhledem na svět,“ radí hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE Věra Burešová.

Tolik potřebná energie

Abychom měli spoustu energie i v zimních dnech a naše tělo odolávalo útokům virů, začít bychom měli jídelníčkem. Ten by měl být pestrý, vyvážený a s dostatkem ovoce a zeleniny. Podzim a zima, stejně tak kvalita spánku a strava, se neblaze podepisují také na stavu imunitního systému, který často bývá oslabený. Jako prevence, ale i jako rychlá záchrana při dnech, kdy se cítíte oslabení, poslouží ampule INMUNAT. Díky svému složení podporují totiž správné fungování imunitního systému a zvyšování odolnosti organismu.

„Lidé často dělají tu chybu, že nesvačí. Abyste měli spoustu energie a současně udělali něco pro svůj imunitní systém i štíhlou linii, jezte pravidelně co 3 hodiny a nezapomínejte na ovocné svačiny, které vás osvěží a dodají energii. Ušetříte si tak nadbytečné kalorie, které o sobě rády dávají vědět nárůstem hmotnosti,“ uvádí jeden z nešvarů dnešní uspěchané doby poradkyně ve výživě Věra Burešová z NATURHOUSE, www.naturhouse-cz.cz.

Není přeci důvod sahat hned po čokoládové tyčince, jídlu z fast foodu anebo chipsech v momentě, kdy pocítíte únavu. Z těchto zdrojů tolik potřebnou energii nikdy nezískáte. Ne tedy dlouhodobě a tak, aby tělu prospěla. Místo toho svůj jídelníček můžete obohatit o ovocné a zeleninové šťávy a smoothies.

Dopřejte si pestrost a čerpejte ze sezonních surovin

Ideálním podzimním ovocem jsou jablka, hrušky a švestky. Ze zeleniny je to pak třeba dýně, cuketa či patizon, ze kterých si můžete udělat i polévku. Z dýně nemusí být jen příloha či polévka. Zkuste i originální dezert – dýňový cheesecake. Energii vám mohou dodat také ořechy a různá semínka. Sáhněte třeba po dýňových, lněných, slunečnicových nebo konopných.

Jezte kvalitně

Při nemoci vám určitě nepomohou těžká jídla a polotovary. Místo toho zařaďte brokolici, kapustu, květák, borůvky, potraviny s omega-3 mastnými kyselinami, panenské oleje nebo česnek. „Loupané konopné semínko je bohaté na esenciální mastné kyseliny včetně omega-3, které podporují správnou funkci celého organismu. Jsou vhodné nejen při léčbě, ale i prevenci mnoha onemocnění,“ vysvětluje Jiří Stabla z Konopných lékáren.

Vyhněte se hlenotvorným potravinám, jako jsou všechny mléčné výrobky. Nepohrdejte ani klasickými „babskými radami“. Taková pořádná domácí česnečka totiž taky dokáže udělat divy.

Nezapomínejte na dostatečný přísun tekutin

„Denně vypijte minimálně 1,5 litru čisté neperlivé vody v závislosti na fyzické aktivitě a zdravotním stavu. V chladných dnech samozřejmě zařaďte i čaje, určitě vás krásně prohřeje červený čaj,“ doporučuje Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE, www.naturhouse-cz.cz.

Šálek čaje vás příjemně zklidní a můžete si s ním udělat chvíli čas jen na sebe a své myšlenky. Přidáním ovoce a aromatického koření si k domácí pohodě můžete lehce připravit punč.

Při podzimním splínu se nebojte ani doplňků stravy. Jen je pečlivě vybírejte a nechte si i poradit od odborníků. Pokud na sobě pozorujte nervozitu, podrážděnost či nespavost, ve výživových poradnách NATURHOUSE mají kapsle účinně pomáhající při nadměrném stresu, psychické i fyzické únavě.

Samozřejmostí je snaha omezit cigarety a alkohol. „Stopku“ mají také všechna smažená jídla, sladkosti, kofein, mléčné výrobky a pšenice.

Zkuste bylinky a podpořte imunitu

Přirozeným pomocníkem při nachlazení mohou být různé bylinné nálevy a čaje. Zkuste například zázvor, lékořici nebo šalvěj. Účinné mohou být také lístky konopí. „Nálev z konopných lístků má antibakteriální účinky, které jsou při angíně velmi hodnotné. Stačí jednu až dvě čajové lžičky lístků zalít 250 ml vroucí vody a nechat přibližně 10 minut louhovat. K dochucení je vhodný zcela přírodní konopný sirup,“ říká Jiří Stabla, odborník na konopí z Konopných lékáren, www.konopne-lekarny.cz. Vaši imunitu podpoří také ovoce, zelenina, ořechy, semínka, oleje, bylinky a koření. Dopřávejte si čerstvé šťávy z ovoce, zejména z toho s vysokým obsahem vitaminu C, jako jsou různé citrusové plody.

Bez pohybu to nepůjde

Chtěli byste se pustit do cvičení, ale chybí vám energie? Jen začněte. Ač se to zdá paradoxní, pohyb vám chybějící energii dodá. Pět až deset minut protahovacích cviků nebo projížďka na kole umí zázraky. Není totiž třeba se dlouhé hodiny dřít v posilovně. Vašemu zdraví prospěje už to, když si každý den dopřejete minimálně 30 minut chůze. „Můžete si udělat třeba procházku cestou z práce, projít se se psem nebo místo výtahu chodit po schodech. Zvlášť v tolik citlivém období jako je podzim a zima je důležité udržovat v dobrém stavu psychiku, k čemuž vám může pomoci také jóga,“ radí Věra Burešová z NATURHOUSE.

Směle do sychravých dní

Ampule INMUNAT obsahují cenné výtažky z chřestu, houby shiitake, citronu a fruktooligosacha­ridů. Tato kombinace tak podporuje správné fungování imunitního systému a zvyšování odolnosti organismu. Navíc podporují spalování tuků a tím i hubnutí při dodržování individuálně nastaveného jídelníčku. Při intenzivní kúře se užívá ampule ráno a večer 20 minut před jídlem, při běžné kúře pouze 1 ampule ráno.

AUTORKA: Věra Burešová, hlavní výživová poradkyně NATURHOUSE

AUTOR: Jiří Stabla, odborník na konopí z Konopných lékáren


publikováno: 10. 2. 2020, v rubrice Přírodní léčba
Štítky: chřipka, imunita, prevence

Další články v rubrice Přírodní léčba:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+