I štíhlé ženy by měly cvičit a vyvarovat se tak latentní obezitě | Sport a wellness | Trendy zdraví


I štíhlé ženy by měly cvičit a vyvarovat se tak latentní obezitě

10. 10. 2014

Myslíte si, že štíhlí lidé nemohou trpět obezitou? Že se jich zdravotní rizika spojená s nadbytečným tukem netýkají? Bohužel, není tomu vždy tak. Kromě klasické obezity totiž existuje také obezita latentní, která je nebezpečím pro štíhlé. Její příčinou je nedostatek svalové hmoty a provází ji ochablost a často i špatné držení těla. Zatímco lidem s nadváhou ale i svalovou hmotou stačí často úpravou jídelníčku omezit přísun energie, lidé s latentní nadváhou tuto možnost nemají, neboť by vedla k dalšímu úbytku svalů. Primární je pro ně tedy získání svalové hmoty a zařazení vhodné pohybové aktivity.

Pohybem ke svalům

O klasické obezitě slyšíme často, o latentní se příliš nemluví. Způsobuje ji paradoxně snížení přísunu energie, tedy například některé diety. Jak je to možné? Výživová poradkyně EXPRESKY Monika Čiháková vysvětluje: „V dnešní době mají ženy často během dne jen minimum pohybu, v práci sedí, na sport není v každodenním shonu čas. Pokud si chtějí udržet správnou váhu, snaží se nedostatek pohybu vyrovnat snížením přísunu kalorií. To však vytváří nevhodný poměr tuků a svalů v těle a otevírá cestu k latentní obezitě.

Posilování

Štíhlé ženy by se měly snažit si alespoň dvakrát třikrát týdně najít trochu času na fyzickou aktivitu. „Vhodné je zejména posilování, které pomůže tělu vybudovat si chybějící svalovou hmotu, doplněné cvičením zaměřeným na spalování nadbytečného tuku,“ doplňuje Petr Kořínek jednatel společnosti EXPRESKA.

Vyvážená strava a pitný režim

Při riziku latentní obezity není dobré omezovat přísun energie, ale přesto (nebo tím spíš) je třeba dbát na složení našeho jídelníčku. Základem je pravidelnost stravy a vyvážený poměr tuků, bílkovin a sacharidů (ale těch správných!). Nutriční expertka EXPRESKY Monika Čiháková nám poradila některé obecné zásady, které pomohou při výběru potravin. „Měli bychom se vyvarovat živočišného tuku, tučných mléčných výrobků a potravin s vysokým obsahem soli. Jednoduché cukry nahradit komplexními sacharidy a pohlídat si dostatečný přísun bílkovin a syrové stravy. A v neposlední řadě nesmíme zapomenout na pitný režim – osvědčilo se mi s sebou vždy nosit láhev obyčejné vody bez příchutí i bublinek.“ O složení jídelníčku na míru se můžete poradit také přímo v klubech EXPRESKA s našimi výživovými poradkyněmi.

www.expreska.cz


publikováno: 10. 10. 2014, v rubrice Sport a wellness
Štítky: cvičení, hubnutí, svaly, tuk

Další články v rubrice Sport a wellness:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+