Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Recepty

Bezlepkové donuty a chřestové pesto při příležitosti Mezinárodního dne celiakie

19. 5. 2017

Na letošní 20. květen připadá Mezinárodní den celiakie. Ať už váš jídelníček omezuje tato nemoc, nebo jste se rozhodli z něj mouku vyřadit z jiných dietních důvodů, neznamená to, že se musíte rozloučit s tak oblíbeným sladkým pečivem, jakým jsou donuty. Také chřestové pesto vám jistě zachutná.

více »

Další články

Kontroverzní mýty o mléce

7. 10. 2016

Říká se, že polopravda je horší než lež. Mnoho z nich se objevuje i v souvislosti s mlékem a mléčnými výrobky. Můžeme se dočíst, že konzumace mléka a mléčných výrobků vede k obezitě a může také poškodit v podstatě všechny naše tělní soustavy. Argumentuje se, že největší četnost lidí s nadváhou či s obezitou je v nejvyspělejších zemích, kde se konzumuje nejvíce mléka. Jenže toto tvrzení je velmi rozporuplné.


Vyhlášené italské sýry s evropskou značkou Chráněného označení původu

5. 10. 2016

Se svou staletou historií jsou italské sýry nositeli tradice, která „se rozplývá na jazyku“. Na severu Itálie, od náhorní plošiny Asiago až po kraje Piemont, Lombardie a Emilia Romagna, se během staletí prosadila sýrařská tradice, kterou si výrobci předávali z generace na generaci. Snaží se udržet toto staleté dědictví dodnes a využívají proto na zpracování mléka stejné technologie a postupy jako jejich předci.


Jak vnímají Češi a Slováci označení evropskými značkami kvality?

4. 10. 2016

Podpořená znalost značek kvality potravin se zvýšila, a to včetně evropského značení, kde se pohybuje mezi 10 – 17 %. Čtvrtina Čechů zná alespoň jedno evropské chráněné označení. Obecně si Češi všímají značek kvality více než minulý rok, ať už v televizi, na internetu nebo na obalech samotných potravin. Znalost označení mezi Slováky je velmi vysoká, podpořená znalost se pohybuje mezi 14–20 %.


Vylaďte jídelníček pro zdravé srdce

3. 10. 2016

„Zdravá strava udělá dobře vašim chuťovým pohárkům, ale i vašemu srdci," říká doktor Louis Ignarro, laureát Nobelovy ceny za fyziologii a lékařství. S tím nelze než souhlasit. Většina z nás má základní představu o tom co jíst, abychom byli zdraví, ale jen málokdo bude schopen vysvětlit, proč a jak nám daná potravina pomáhá. A víte, jaké potraviny jsou dobré pro srdce? Doktorka Susan Bowermanová, výživová odbornice společnosti Herbalife, to ví zcela určitě a nabízí pět rad co a proč jíst, aby naše srdce bylo zdravé a silné.


Mléko nezahleňuje

27. 9. 2016

Mezi laickou veřejností koluje častý názor, že konzumace mléka a mléčných výrobků je spojena se zvýšenou produkcí hlenu v horních a dolních cestách dýchacích. Jenže neexistuje žádný výzkum, který by tuto myšlenku alespoň částečně podpořil.Důvodem mohou být vlivy východní filozofie a čínské medicíny, které k nám pronikají.


Rychlá kaše k snídani

23. 9. 2016

V chladných podzimních ránech se můžete během chviličky zahřát, bezvadně si zamlsat a zařídit dobrou náladu a energii (minimálně) na celé dopoledne. Horká snídaňová rychlokaše od Mixit je hotová během pár minutek, navíc můžete každý den mlsat jinou a ještě si ji vylepšit křupavými oříšky, barevným ovocem nebo třeba hoblinkami čokolády.


Vyznáte se ve fazolích?

22. 9. 2016

Hodí se jako příloha k masu i rybě. A navíc pomáhají budovat svalovou hmotu. Jejich kouzlo rovněž spočívá v jednoduché přípravě. Řeč je o fazolích. Zpozornit by měli i ti, kteří do svého jídelníčku zařazují málo zeleniny. Právě fazole jim mohou posloužit jako slušná kompenzace. Fazole se totiž řadí mezi hodnotné luštěniny obsahující významné množství bílkovin (cca 20g/100g), proto by jimi neměli pohrdnout ani svalovci.


Znáte bulgur?

20. 9. 2016

Bulgur se získává z tvrdých odrůd pšenice, kdy se jejich zrna namáčí, uvaří a po vysušení podrtí na menší kousky. Následná příprava v kuchyni je pak velice snadná, stačí vařit 12 minut, či nechat zrna nabobtnat ve studené nebo horké vodě. Obsahuje vitamín A, B1, 2, 3 a 6, minerální látky – fosfor, železo, hořčíku, mangan a stopové prvky, které chrání buňky před útokem volných radikálů. Má minimum tuku. Blahodárně působí na naše střeva, snižuje cholesterol v krvi, pomáhá snižovat hladinu krevního cukru a předcházet tak cukrovce. Bulgur se hodí do nejrůznějších rizot (místo rýže), je možné jej využít do nádivek, jako zavářku do polévky, pro přípravu salátů a kaší. Vyzkoušejte náš recept.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+