Výživa a gastronomie | Trendy zdraví

Recepty

Jarní recepty s ovesnými vločkami na muffiny, lívance a palačinky

22. 04. 2014

Ovesné vločky patří mezi nejhodnotnější cereálie. Mají vysoký obsah bílkovin, nenasycených mastných kyselin, vitaminů B1, B6 a E, železa a vápníků. Jsou lehce stravitelné a obsahují v ideálním poměru rozpustnou a nerozpustnou vlákninu. Dále obsahují vlákninu betaglukan, která prokazatelně snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Vyzkoušejte zajímavé recepty.

více »

Další články

Jak na silvestrovskou kocovinu?

31. 12. 2013

Dlouho očekávané oslavy Nového roku s sebou často nesou i méně příjemné pocity. Náš organismus se musí vyrovnat s přemírou jídla a alkoholu. Dávejte pozor na skryté kalorie v alkoholu. Myslete na to, že alkohol plnohodnotně nenahradí nezbytné tekutiny, ale naopak dehydruje tělo. Hlavním nebezpečím alkoholu je pro náš organismus ztráta životodárných tekutin a minerálů. Dalším problémem, který nejspíš pocítíte druhý den, je kocovina.


Dr. Oetker Panna cotta, vynikající smetanový dezert

30. 12. 2013

Milujete světoznámou italskou specialitu panna cotta a chtěli byste si ji dopřát nejen v restauraci, ale i doma? Teď už to hravě zvládnete. Dr. Oetker Panna cotta je jedinečná smetanová dezertní specialita v prášku s pravou vanilkou, plná lahodné smetany a inspirovaná italským dezertem.


Jak se dostat do formy po bujarém Silvestru?

30. 12. 2013

Už se těšíte, jak si užijete Silvestr a oslavu příchodu nového roku ve velkém stylu? K silvestrovským oslavám patří hudba, dobrá zábava, nejrůznější pokrmy a alkohol. Obvykle si na Silvestra dají nějakou tu „štamprličku“ i lidé, kteří alkoholu příliš neholdují. Ve chvíli, kdy je oslava v plném proudu vůbec nemyslíme na následky všemožných kombinací pití a jídla. Druhý den pak jen málokdo může říct, že mu není špatně od žaludku a že je schopen dělat i něco jiného než jen polehávat na gauči. Jak se můžeme na Nový rok dát co nejrychleji do formy? Máme pro vás několik tipů.


Zeleninové lupínky na silvestrovskou oslavu

27. 12. 2013

Ručně vyráběné zeleninové lupínky Tretter´s Chips mají nyní skoro o 10 % méně tuku a nové příchutě: řepa a celer s mořskou solí, mrkev a pastinák s chilli a příchuť mořská sůl. „Tretter´s Chips jsou alternativou zobání u vína. Neobsahují škrob, který u klasických brambůrků způsobuje, že na jejich povrchu vznikají karcinogenní látky. Takže nebuď brambora, jez Tretter´s Chips,“ říká Michael Tretter.


Jak se vyhnout přejídání?

24. 12. 2013

Zkušení dietologové znají celou řadu nejrůznějších triků, jak si udržet správné stravování pod kontrolou. Vedle osvědčené mantry – jíst správně, mít dostatek pohybu a vést si jídelníček – vám mohou poradit i další tipy na zmenšení porcí jídla. Obecně se doporučuje používat menší talíře a naopak větší sklenice, které ve vás vzbudí dojem, že máte více jídla a pití, než tomu ve skutečnosti je. Další radou je také odstranit z dohledu všechny lákavé, byť nezdravé, potraviny, naopak ty zdravé a nutričně hodnotné mít na očích neustále. Na druhou stranu je nutné si přiznat, že ve vašem okolí existují i jiné vlivy, mnohem méně zjevné, které mohou vaše stravovací návyky docela citelně rozhodit.


Jak hodovat zdravěji na Štědrý večer?

23. 12. 2013

Rybí polévka, smažený kapr, případně vepřový řízek a majonézový bramborový salát. Také u vás vypadá štědrovečerní večeře jako noční můra výživových poradců? Nechcete to zkusit zdravěji? „Tradice smaženého kapra se salátem vůbec není nijak stará,“ upozorňuje výživová poradkyně Všeobecné zdravotní pojišťovny Petra Rejzková. „Popravdě řečeno by se naši předkové hodně divili, kdybychom je na Štědrý večer pozvali na večeři. Takže nemusíte mít žádné výčitky, pokud si menu upravíte podle sebe.“ Jak na to?


Cukroví bez výčitek? Zkuste to!

21. 12. 2013

Vánoce bez cukroví si umí představit málokdo z nás. A málokdo mu také dokáže odolat. Pak ovšem často nastupují výčitky. Je totiž jasné, že mísou cukroví, co jsme slupli k večerní pohádce, jsme svému organismu nijak zvláště neprospěli. Zkuste to letos jinak! Upečte si cukroví, které vás všech výčitek ušetří, a navíc ho budete moci zařadit do kategorie „zdravé“. Je to snazší, než byste si mysleli. Stačí dodržet pár tipů.


Zdravou snídani si můžete dopřát s instantní cereální kaší Nomina

20. 12. 2013

Chcete si po ránu dopřát chutnou a zdravou snídani? A ještě k tomu ji rychle připravit? Pak vyzkoušejte instantní cereální kaše Nomina. Jde o české výrobky, které splňují ta nejnáročnější kritéria a jsou označeny nezávislým certifikátem Vím, co jím. Některé z kaší jsou navíc bezlepkové, takže si je mohou dopřát také alergici na lepek.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+