Indická delikatesa Palak paneer | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Indická delikatesa Palak paneer

5. 4. 2016

Překvapte okolí exotickým pokrmem palak paneer, který nejen skvěle chutná, ale i báječně voní. Jeho příprava nezabere mnoho času a úspěch je předem zaručený. „Typickou vůni dodává tomuto tradičnímu jídlu několik druhů koření, která se v indické kuchyni hojně využívají, protože pokrm zajímavě dochutí a zároveň mají i příznivý vliv na trávení,“ říká ajurvédský lékař Kukku Ramesh z léčebného hotelu Larimar v rakouském Stegersbachu.

Palak paneer

Doba přípravy: 30 min

Ingredience na 4 porce: 400 g sýra paneer (můžeme nahradit mozzarellou) 1 velká šalotka (nebo 1 bílá cibule), 750 g čerstvého listového špenátu (nebo 400 g mraženého špenátu), 2 rajčata, 2–3 stroužky česneku, 1 cm čerstvého zázvoru, 2 lžíce ghee, ½ lžičky práškového čili, ½ lžičky mletého koriandru, 1 lžička semínek římského kmínu (nebo 1 lžička mletého římského kmínu), 1 kousek skořice vcelku, ½ lžičky kurkumy, ½ lžičky garam massala, 50 ml zakysané smetany, pár lístků řeckého sena (nejsou nutné), cukr, sůl a pepř

Postup:

Sýr paneer nakrájíme na větší kostky (mozzarellu na silnější plátky) a dozlatova jej opečeme na lžíci ghee. Sýr pak odložíme na teplé místo. Čerstvý špenát asi 5 minut blanšírujeme v osolené vařící vodě. Pak ho scedíme a krátce ochladíme studenou vodou. Necháme okapat a rozmixujeme v mixéru. Cibuli nakrájíme na kostičky, česnek nadrobno nasekáme. Na pánvi rozpálíme zbylé ghee a za stálého míchání na něm necháme zesklovatět cibuli a česnek, k nimž jsme přidali semínka kmínu.

Asi po minutě přidáme nadrobno nasekané listy řeckého sena, po chvíli i skořici nalámanou na kousky, nasekaná rajčata a najemno nastrouhaný zázvor. Po další minutě přidáme všechno koření. Směs stále mícháme, aby se „nepřichytila“ a nezhořkla!

Na závěr přidáme špenát, dochutíme solí a pepřem, promícháme a přidáme paneer. Ještě krátce prohřejeme a můžeme podávat. Nejlepší přílohou je rýže nebo čapátí. Tip pro vás: „Pokrm získá ještě jemnější chuť, když zakysanou smetanu nahradíte kokosovým mlékem. Na závěr můžete palak panner posypat nadrobno nasekanými kešu oříšky,“ dělí se o své zkušenosti Kukku Ramesh.

Zdroj informací a foto www.larimarho­tel.at


publikováno: 5. 4. 2016, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: lahůdky, vaříme, zelenina

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+