Jak jíst zdravě na dovolené v hotelu? | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Jak jíst zdravě na dovolené v hotelu?

27. 6. 2016

Čas dovolených je tu. Těšíme se na slunce, pláž a nekonečné lenošení při chytání bronzu. Je však skoro pravidlem, že se domů vracíme o něco kulatější, než když jsme na dovolenou vyráželi. Na co si dát pozor, aby to letos dopadlo jinak? Jak se stravovat podle typu dovolené doporučuje Petra Skalská, poradkyně pro výživu PestryJidelnicek.cz

ALL INCLUSIVE

Na první pohled nejlepší varianta – všeho máme dostatek, velký výběr a k tomu bez práce. Trvalý přísun jídla a pití během dne i noci nám ale může prokázat medvědí službu. Pečlivě tedy vybírejme, co a kdy si naložíme na talíř. „Rozhodně dávejte přednost čerstvé či vařené zelenině před smaženými pokrmy a přeslazenými zákusky. Vyvarujte se také ovoci v odpoledních a večerních hodinách. Ovoce a džusy se hodí k snídani nebo dopolední svačině. Pozor si dejte na sladké limonády, vždy raději sáhněte po čisté a neperlivé vodě, která nejlépe pomůže organismus hydratovat,“ vysvětluje Petra Skalská.

SNÍDANĚ NEBO POLOPENZE

Varianta, kterou často volíme, pokud chceme nějakou tu korunu ušetřit nebo trávit celé dny na výletech po okolí. „Ačkoli platí, že snídaně je základ dne, nic se nemá přehánět. Proto si dejte pozor na velké přejídání k snídani, vynechání oběda a opět přejídání k večeři. To je to nejhorší, co pro své tělo můžete udělat,“ varuje Petra Skalská. Snídani si klidně dopřejte větší, ale rozhodně ne tak velkou, abyste se přejedli a byli pak celé dopoledne unaveni trávením. Nezapomínejte v průběhu ani na svačiny. Na dopoledne například skvěle poslouží rychle připravené smoothie z čerstvého ovoce, které vydrží krásně studené v termohrnku.

VAŘÍME SI SAMI

Nejideálnější varianta z hlediska zdravého životního stylu – můžeme si sami vybírat, co sníme a jak si to upravíme. V žádném případě ale nesklouzněte k dovezeným řízkům z domova či přípravě instantních jídel plných soli a nejrůznějších chemikálií. Jste u moře, tak toho využijte a poznávejte suroviny, které jsou u nás méně dostupné. Přímo ideální je například jakákoli grilovaná ryba se zeleninou a čerstvými bylinkami. Příprava vám nezabere víc než 20 minut a chuť bude přímo delikatesní!

STRAVUJEME SE V RESTAURACÍCH

Další z variant, jak nejlépe ochutnávat místní speciality. Kvůli úspoře času se ale mnohdy ocitneme spíše ve fast foodech než tradičních podnicích, kde připravují lahodná jídla z místních a sezónních surovin. Výběr podniku tedy rozhodně nepodceňujte, vaše tělo i zdraví se vám za to odmění. Pozor si dejte i na přílišné pití alkoholu, zejména tvrdého a nejrůznějších míchaných drinků. Ve večerních hodinách raději sáhněte po sklence místního piva či vína.


publikováno: 27. 6. 2016, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: cestování, hotel, oběd, odpočinek

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+