Náš Grunt prověřuje ještě víc své farmáře | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Náš Grunt prověřuje ještě víc své farmáře

12. 9. 2013

Kvalita je pro farmářské prodejny nejdůležitějším kritériem. Proto zavedli v síti obchodů Náš Grunt certifikaci, kterou musejí projít jednotliví dodavatelé. Český původ, lokální dodavatel a nově také kontrola výživovým poradcem jsou základní body certifikace. „Pro nás je velmi důležitý osobní přístup k zákazníkům i dodavatelům. Své dodavatele od začátku našeho působení navštěvujeme, diskutujeme s nimi a kontrolujeme, zda splňují námi nastavené podmínky,“ říká Jiří Málek, spoluzakladatel sítě Náš Grunt. „A právě tento proces je zárukou, že se do prodejen dostane pouze kvalitní zboží, které naši zákazníci očekávají,“ dodává.

Tři základní body certifikace

Nejdůležitějším bodem je garance českého původu, kdy výrobci musejí doložit původ surovin, například v případě dodavatele uzenin je to původ použitého masa. Dodavatel musí být menší lokální producent s původními technologiemi výroby bez nadbytečných náhražek. Složení výrobku je nyní také nově hlídáno výživovým poradcem. A nechybí ani namátkové kontroly, při kterých je kontrolován způsob zpracování.

Zákazníci prodejen Náš Grunt tak mohou vybírat zboží od 153 certifikovaných dodavatelů, kteří podmínky splnili. Každoročně se počet rozrůstá zhruba o 30 dalších. „Bohužel některé dodavatele musíme odmítat, protože nesplní námi stanovené podmínky,“ konstatuje Málek.

Především sezonní produkce

Právě nyní se regály plní ovocem a zeleninou tuzemského původu. Proč vlastně kupovat české výrobky? „Pokud pomineme dlouhé skladování a náročnou přepravu zboží ze zahraničí, které se díky tomu musí více chemicky upravovat, jsou zde další důvody. Například u nás existují přísnější limity na použití pesticidů, než je tomu v zahraničí,“ dodává Málek. Tato slova potvrzuje i uznávaný držitel mnoha ocenění Grand Restaurant, šéfkuchař restaurace Na Střelnici, Milan Hořejš. „I já si vybírám pouze lokální produkci malých dodavatelů, protože mám kromě dobrého pocitu také jistotu, že zboží necestuje kamionem stovky kilometrů. Navíc jsem přesvědčený, že české produkty potřebují získat důvěru zákazníků a když bude poptávka, bude zajímavější i nabídka a třeba se podaří obnovit celé odvětví.“

Tip: Vyzkoušejte třeba jablka či švestky od pana Johanovského ze Želkovic pěstovaných na 70 hektarech s láskou a péčí malé rodinné firmy.

Společnost Náš GRUNT s r.o. je ryze českou společností fungující na principu franšízy a vlastních kamenných obchodů. Vznikla v roce 2010 a zaměřuje se na prodej tradičních českých potravin od malých a středních producentů. S tímto konceptem začala jako první na domácím trhu a v současné době je největším provozovatelem sítě farmářských prodejen.

www.nasgrunt.cz


publikováno: 12. 9. 2013, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: bio, ekologické, farma, maso, mléko, nákupy, zelenina

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+