Nezvladatelné chutě na sladké? | Výživa a gastronomie | Trendy zdraví


Nezvladatelné chutě na sladké?

29. 11. 2018

Míváte intenzivní chuť na sladké, která vás přepadá kdykoliv během dne? Mnohdy pak saháme po sušence, čokoládě, nutele, marmeládě, zkrátka po všem, co uspokojí naši aktuální potřebu. A pomalu a nenápadně tloustneme. Co tyto chutě způsobuje a jak proti nim účinně bojovat? Příčiny mohou ležet v únavě, stresu, nedostatku spánku, i v nedostatku bílkovin v jídelníčku.

Kdy zatoužíme po sladkém?

Chuť na sladké dostáváme ve chvíli, kdy prudce klesne hladina cukru v krvi. Tělo začne vyžadovat rychlou energii a nutí nás sáhnout po něčem energetickém. Jednoduché sacharidy mají bohužel tu vlastnost, že hladinu cukru v krvi umí prudce zvýšit a velmi rychle pak dojde i k jejímu poklesu. „V ten moment dostáváme opět chuť na sladké a celý kruh, kdy se v podstatě přejídáme cukrem a přibíráme na váze, jede od začátku. Proto je dobré snažit v maximální míře o stálou a vyrovnanou hladinu krevního cukru,“ vysvětluje Martina Dvořáková, dietní koučka z KetoDiet. Toho je možné dosáhnout mimo jiné vyváženou a pestrou stravou, ve které budou vhodně zastoupené veškeré makroživiny a kde tedy nebude nadbytek především jednoduchých cukrů.  Martina Dvořáková, dietní koučka KetoDiet

Proteinový prášek se hodí i na vaření

Sníte oběd a za hodinku vás honí mlsná? Potom bylo vaše polední menu bohaté na sacharidy, dost možná právě na ty jednoduché a chudé na bílkoviny. „Dejte si na oběd méně přílohy a více masa nebo přidejte vajíčko. Na odpolední svačinku si dejte třeba chléb se sýrem, šunkou a zeleninu místo ovoce,“ dává tipy Martina Dvořáková a doplňuje, že při vaření můžete využít í proteinový prášek. „Proteinový prášek bez příchutě můžete smíchat s vodou a vytvořit tak na bílkoviny bohatý nápoj, nebo ho přidat do bramborové nebo dýňové kaše, do smoothie, libovolné krémové polévky, zkrátka téměř kamkoliv, kam si vzpomenete,“ radí Martina Dvořáková.

KetoDiet: Proteinový prášek můžete přidávat do receptů, například do lívanců a navýšit si tak v pokrmu množství kvalitních bílkovin. www.ketodiet.cz


publikováno: 29. 11. 2018, v rubrice Výživa a gastronomie
Štítky: cukr, dieta, hubnutí, zdravá strava

Další články v rubrice Výživa a gastronomie:

Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+