Také pivo podléhá módě
Zajímavý výzkum provedl Český svaz pivovarů a sladoven spolu s Centrem pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV. Zkoumaly aktuální trendy v konzumaci zlatého moku, ze kterých vyplývá, že podíl mužů, co si dají pivko aspoň občas, je kolem 90 %, u žen 50 až 60 %. Většinou pijeme pivo ve společnosti s někým dalším a to i tehdy, když se konzumace odehrává v soukromí. Pro většinu českých konzumentů je v první řadě důležitá chuť a až na druhém místě cena.
Mladí fandí pivním mixům
Narůst konzumentů v nejmladší skupině ve věku 18 až 29 let vysvětluje výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven, Ing. Vladimír Balach: „V tomto čísle se promítá obliba pivních mixů (ovocná piva s nižším obsahem alkoholu). Ze stovky mužů ve věku 18 až 29 let pivní mix dosud neochutnali pouze čtyři, ve skupině nad 60 let je takových téměř polovina.“ V očích českých konzumentů jsou pivní mixy stále více vnímány jako klasické pivo.
Pivo není pro samotáře
„Pivo má v české společnosti atribut společenského nápoje. Být u piva sám je vlastní pouze pětině konzumentů a desetině konzumentek,“ uvádí PhDr. Jiří Vinopal z Centra pro výzkum veřejného mínění. Mezi deseti českými konzumenty piva bychom našli stěží jednoho, který se o značku a typ piva téměř nezajímá. „Výsledky průzkumu opakovaně ukazují, že čeští konzumenti jsou konzervativní a dominuje mezi nimi věrnost ke své oblíbené značce, a to u devíti z desíti mužů a osmi z desíti žen. Na druhou stranu je u nás velká skupina těch, kteří rádi ochutnávají nová piva. Jedná se o téměř 40 % mužů a 42 % žen,“ dodává Ing. Vladimír Balach.
Černé dominantou žen
Zajímavým trendem je to, že ženy se stále víc zajímají o značku, jakou pijí. Zatímco muži preferují silnější varianty pivního moku, dominantou žen jsou piva černá. Mladší věková kategorie obou skupin má radši pivní mixy a lehčí piva. Obliba typů piva silně souvisí s tím, kolik ho člověk pije – u mužů platí, že čím více piva konzumují, tím mají raději desítku.