Sport a wellness | Trendy zdraví

Hlavní strana » Sport a wellness

Aktuálně

Chcete začít více sportovat? Zajděte nejdřív na laboratorní vyšetření

28. 6. 2022

Pandemie a s ní spojená omezení ovlivnila v posledních měsících všechny aspekty našeho života, včetně toho, zda, kdy a jak sportujeme. Povaha změn týkajících se sportu je však poněkud proměnlivá – zatímco někteří lidé jej vzali jako prostředek k udržení fyzického i duševního zdraví, jiní se k pravidelnému cvičení vracejí složitě, mnohdy v důsledku postcovidových následků. Pro ty, kteří se chtějí aktivně věnovat sportu, je vhodné absolvovat speciální zdravotní prohlídku, která dokáže odhalit případná zdravotní rizika. Vyšetření pro rekreační i profesionální sportovce nabízí například Centrum sportovní medicíny v EUC Klinice Liberec.


Další články

Olympijské snowboardování uprostřed Brna se sportovními hvězdami

18. 2. 2022

Brněnský Toyota Snowpark se stal jednou z nejoblíbenějších zón. Návštěvníci si na umělém zasněženém svahu mohou vyzkoušet prvky akrobatického lyžování nebo snowboarding přes překážky. Minulý víkend se tu mohli potkat i se snowboardcrossařkou Evou Samkovou, pravidelně se tu objevují i další sportovní hvězdy.


Olympiádu bude sledovat 60 % Čechů

3. 2. 2022

Zimní olympijské hry v Pekingu jsou tady. Jak se na tuto významnou sportovní událost lidé těší, od koho si slibují medaili, ale také jaký mají Češi a jejich děti obecně vztah k zimním sportům zjišťoval průzkum Společnosti Sazka, generálního partnera Českého olympijského týmu.


Chcete začít pravidelně běhat?

1. 2. 2022

Pravidelným během si dokonale vyčistíme hlavu, díky vyplaveným endorfinům se budeme cítit šťastnější, po fyzické stránce si vyladíme postavu a ještě posílíme imunitu i srdce. Běhání je úplně pro každého zdravého člověka. Kdo nemá žádnou srdeční nebo jinou vadu, při které lékař běh nedoporučuje, může se do něj směle pustit. Ale pozor, i běh má svá pravidla a nesmí se to s ním přehánět – pokud přeceníme vlastní tělo, může se nám běh zošklivit, v horších případech nám může ublížit. Více objasní Anna Vitoušová, běžkyně, Mattoni FreeRun koučka a trenérka RunCzech.


Udělejte denně k 6 000 krokům ještě 1 000 navíc!

27. 1. 2022

Podle výsledků několik let trvající zahraniční studie každých 1 000 kroků denně, které uděláme navíc k doporučovaným 6 000 kroků, přispívá k tomu, abychom si mohli déle a lépe užívat života. Chůze jako jednoduchá fyzická aktivita je tak tím nejlepším lékem proti kardiovaskulárním a dalším onemocněním, kvůli nimž často zbytečně umíráme.


Jak zabránit úrazům dětí při zimních sportech?

25. 1. 2022

Lyžování a bruslení jsou úžasné zimní aktivity, zejména když se jim věnujete i s dětmi! Podle odborníků je ale důležité naučit děti včas padat, aby nedocházelo ke zbytečným úrazům.


Na hory s benefity

24. 1. 2022

Loňskou zimní sezonu plnou sněhu pokazil lyžařům covid, který zavřel vleky a sjezdovky. Letos ale lyžovat můžeme, byť jen se zelenou Tečkou. Kromě ní si ale s sebou na hory nezapomeňte přibalit Sodexo Flexi Pass Card, případně poukázky Flexi Pass. Můžete s nimi totiž výrazně ušetřit.


Otužování není vhodné pro každého

17. 1. 2022

Otužování je za poslední roky stále populárnější. Koupání v ledové vodě si oblíbilo mnoho lidí napříč všemi věkovými skupinami, a v zimě tak často vidíme u rybníků i řek velké skupinky lidí. Jak ale otužování ve studené vodě opravdu pomáhá našemu zdraví a je vhodné pro každého?


Sportovci, pozor na naředěné tělo

3. 1. 2022

Podle nejnovějšího průzkumu pro AquaLife Institute1) se skutečný pitný režim sportovců2) značně odlišuje od představ nesportovců o tom, jak by měl vypadat vhodný pitný režim sportujících. Zatímco nesportovci si myslí, že by sportující lidé měli přijímat v den, kdy vykonávají fyzickou aktivitu, více tekutin a také odlišné nápoje než jindy, sportovci pijí během sportovních aktivit totéž, co jindy, a zaměřují se na dostatek tekutin jen před a po fyzické aktivitě. Stejné je to i s jídelníčkem – nesportovci předpokládají, že by sportovci měli svůj jídelníček upravit, ale sami sportovci to příliš neřeší. A pokud upravují svoji stravu kvůli sportu, pak nejčastěji proto, aby jim nebylo špatně od žaludku či pro doplnění energie. Kdo má pravdu? A je opravdu nutné jídelníček včetně pitného režimu při sportování více řešit? Více objasní RNDr. Pavel Suchánek.


Design: Jana Pospíšilová, Kód: Karel Koliš | Prohlášení
(c) Trendy zdraví 2009+